Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.10.2013 17:22 - Как да възпитаваме децата си с шамари или без?
Автор: suny84 Категория: Регионални   
Прочетен: 6129 Коментари: 27 Гласове:
17


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 




Ново проучване показва следните резултати:



Повече от половината родители в България (61 на сто) заявяват, че не биха ударили детето си, докато останалите 39% подкрепят удрянето на шамар като възпитателен подход.


Това сочат резултатите от проучване на тема "Нагласи на родители и млади хора към три от правата на децата", проведено по поръчка на Национална мрежа за децата.
Резултатите разкриват, че средностатистическото българско дете получава право да избира храната си на 11 години.

Родителите смятат, че детето има право да изразява мнение какво да учи, когато навърши 15 г., да излезе на парти на 16 г., да отиде само на екскурзия на 17 г. и да работи след 18 годишна възраст.




Много грозна картинка......



Аз съм " ПРОТИВ " раздаването на шамари за децата.
Не мисля, че това е правилния подход при възпитанието.
Ако не можеш да контролираш детето си, това е твоя грешка през годините, не негова.
Това си е само мое мнение.







Гласувай:
19



Следващ постинг
Предишен постинг

1. hloris - твърдо против шамарите съм,
22.10.2013 18:33
защото стигне ли се до тях,то родителят явно нещо е пропуснал във възпитанието си,
т.е. грешката той трябва да търси единствено и само в себе си,защото децата са просто един бял лист хартия,и от родителите много зависи с какво ще бъде запълнен той...
цитирай
2. podvodni - Ами, в една мъдра книга, има една ...
22.10.2013 19:13
Ами, в една мъдра книга, има една мъдра мисъл - "Който жали пръчката - мрази синът си!"
Та таквизи ми ти работи с хилядолетната мъдрост и опитност натрупана от хилядолетен живот и съвременните шменти-капели.
цитирай
3. valeska - Шамаросването не е метод на възп...
22.10.2013 19:35
Шамаросването не е метод на възпитаване, но също така е вярно, че към всяко дете трябва да има индивидуален подход, който понякога изисква по - строги правила.
цитирай
4. freeoldmen - Физическото насилие в случаят е ярка проява на безсилие.
22.10.2013 22:54
Ако толкова държиш на детето да му е зле, толкова ли не можеш да измислиш нещо по- лошо от пръчката...:((
цитирай
5. suny84 - Така е ,
22.10.2013 23:10
hloris написа:
защото стигне ли се до тях,то родителят явно нещо е пропуснал във възпитанието си,
т.е. грешката той трябва да търси единствено и само в себе си,защото децата са просто един бял лист хартия,и от родителите много зависи с какво ще бъде запълнен той...





така е , hloris.
цитирай
6. suny84 - :-)
22.10.2013 23:13
podvodni написа:
Ами, в една мъдра книга, има една мъдра мисъл - "Който жали пръчката - мрази синът си!"
Та таквизи ми ти работи с хилядолетната мъдрост и опитност натрупана от хилядолетен живот и съвременните шменти-капели.





Не ги разбирам тези " мъдри книги ".
цитирай
7. suny84 - Да, но...
22.10.2013 23:15
valeska написа:
Шамаросването не е метод на възпитаване, но също така е вярно, че към всяко дете трябва да има индивидуален подход, който понякога изисква по - строги правила.





по-строгите правила не е задължително да са шамари, нали? Може наказание или нещо друго - лишаване от любимото му занимание.....
цитирай
8. suny84 - Незнам дали е проява на безсилие, но...
22.10.2013 23:19
freeoldmen - Физическото насилие в случаят е ярка проява на безсилие.
22:54
Ако толкова държиш на детето да му е зле, толкова ли не можеш да измислиш нещо по- лошо от пръчката...:((




предпочитам да стисна зъби и да мине само с повишаване на тон, отколкото по-лесния начин да му врътна два шамара, за да си успокоя нервите .
цитирай
9. dinkov - Динков
22.10.2013 23:59
О suny84 моята баба ( Бог да я прости) казваше." Шляпай дупенце, за да не биеш дупище". Но и друго казваше. Господ затова е създал детското дупенце. Ами да има место къде да шляпаш непослушкото. ( Аз бях голям вагабонтин :))) ) Безразборно биене на дете е глупост. Но от време на време, ако го шляпаш по дупето и то само ако си го е заслужило, няма да сгрешиш. То е с възпитателна цел. Защото си обичаш детето.
Ицко
цитирай
10. suny84 - Такава възпитателна цел....
23.10.2013 08:08
dinkov написа:
О suny84 моята баба ( Бог да я прости) казваше." Шляпай дупенце, за да не биеш дупище". Но и друго казваше. Господ затова е създал детското дупенце. Ами да има место къде да шляпаш непослушкото. ( Аз бях голям вагабонтин :))) ) Безразборно биене на дете е глупост. Но от време на време, ако го шляпаш по дупето и то само ако си го е заслужило, няма да сгрешиш. То е с възпитателна цел. Защото си обичаш детето.
Ицко





не признавам.
цитирай
11. vesever - Без, разбира се. Каква мъдра книга ...
23.10.2013 13:22
Без, разбира се. Каква мъдра книга цитират по-горе, това не е никаква мъдрост! Това е слабост.
То в Стария Завет и геноцидът се поощрява, но това ако е добро и мъдро, хайде много моля!
цитирай
12. apostapostoloff - Боят иде от
23.10.2013 13:50
Рая!
цитирай
13. silviia - ...
23.10.2013 14:37
Малко потупване по дупето или през ръчичките, ако още не се е научило да разбира. И то предимно при момчетата. Всичко друго е категорично забранено, според мен.
цитирай
14. freeoldmen - silviia, това медицинското образование ли ти го нашепна? :-)))
23.10.2013 15:05
Доста сексистко, не мислиш ли?
цитирай
15. alchemist - Бабата на dinkov
23.10.2013 15:26
е била мъдра жена. Ако децата са: лигави, агресивни, разшлевени, прекалено нагли и т.н.. Разумна порция бой ги оправя веднага.
цитирай
16. silviia - :)
23.10.2013 15:29
freeoldmen написа:
Доста сексистко, не мислиш ли?


Не, това ми го нашепна предимно опитът ми на кака, майка и леля.:) Не мисля, че е сексистко, защото много момченца не се налага да бъдат пляскани дори по дупето, а има и момиченца, които почти се налага да изядат някой шамар. Но разликите във физиката и психиката на мъжкия и женския пол са неоспорим факт и трябва да ги имаме предвид и при възпитанието на децата.
Аз моите момчета не съм ги удряла.
цитирай
17. minevv - da
23.10.2013 16:25
възпитанието е - поощрение и наказание..
все е дно ръкопляскане с една длан
цитирай
18. nefertiti20 - Имам две дъщери...
24.10.2013 08:55
и голямата и малката съм ги шляпала рядко....обикновенно повишавам тон и те замръзват!...Но я ми кажете вие които сте абсолютно против боя...какво бихте направили в ситуация като...: преминавате оживен булевард....и бързате да пресечете пешеходната пътека, студено е...взели сте малкото от ясла...защото е на 2г и 8 месеца.....и малкото обаче видяло нещо в страни на пътя в коша за боклук и хленчи.....ти го държиш за ръката а то се дърпа, и казва искам да го взема...а то е в коша за боклук...от там се подава въпросния предмет...казал си това е мръсно и не се пипа...но малкото вагабонтче продължава да се опъва като магаре на лед , да хленчи и мрънка.....та на сред пешеходната пътека....се отскубва от ръката ти....тръсва се в калта на шосето...и почва да се търкаля и рита с крака че иска да се върнете до коша за боклук!...Питам ви вие като сте толкова либерални и толкова ларш...как бихте постъпили с желанието и демонстрацията на 2 годишното дете?....Ще ви кажа аз какво направих....хванах я за ръката дигнах я и като я метнах ...не и дадох да стъпи на земята със шамари по дупето.....ще ми се тръшка и ще ми скимти и хленчи ...а аз понеже съм родител ще трябва да говоря и обяснявам кое е добро и кое зло....да да ама не!....Повече никога не захленчи, а само като я изгледах и се замисляше дали ще ми скимти или ще се опита да се тръшка по земята! Айде де....ще давам евала на келеша си...и то още от 2 годишно!!! Тая няма да стане...па ако ще и да съм най лошия родител!
цитирай
19. suny84 - Незнам...
24.10.2013 23:05
vesever написа:
Без, разбира се. Каква мъдра книга цитират по-горе, това не е никаква мъдрост! Това е слабост.
То в Стария Завет и геноцидът се поощрява, но това ако е добро и мъдро, хайде много моля!




мъдрост или слабост, но всеки родител мисли по различен начин.
цитирай
20. suny84 - Едва ли...
24.10.2013 23:06
apostapostoloff - Боят иде от
23.10 13:50
Рая!




едва ли.
цитирай
21. suny84 - Не съм съгласна....
24.10.2013 23:07
silviia написа:
Малко потупване по дупето или през ръчичките, ако още не се е научило да разбира. И то предимно при момчетата. Всичко друго е категорично забранено, според мен.





Не мисля, че трябва да се делят - момче или момиче....
цитирай
22. suny84 - То, такива деца....
24.10.2013 23:09
alchemist написа:
е била мъдра жена. Ако децата са: лигави, агресивни, разшлевени, прекалено нагли и т.н.. Разумна порция бой ги оправя веднага.





не съм сигурна и бой дали ще ги оправи :-)
цитирай
23. suny84 - На думи...
24.10.2013 23:12
minevv написа:
възпитанието е - поощрение и наказание..
все е дно ръкопляскане с една длан




на думи е лесно....ръкопляскането с една длан.
цитирай
24. suny84 - Трудно е , но....
24.10.2013 23:15
nefertiti20 написа:
и голямата и малката съм ги шляпала рядко....обикновенно повишавам тон и те замръзват!...Но я ми кажете вие които сте абсолютно против боя...какво бихте направили в ситуация като...: преминавате оживен булевард....и бързате да пресечете пешеходната пътека, студено е...взели сте малкото от ясла...защото е на 2г и 8 месеца.....и малкото обаче видяло нещо в страни на пътя в коша за боклук и хленчи.....ти го държиш за ръката а то се дърпа, и казва искам да го взема...а то е в коша за боклук...от там се подава въпросния предмет...казал си това е мръсно и не се пипа...но малкото вагабонтче продължава да се опъва като магаре на лед , да хленчи и мрънка.....та на сред пешеходната пътека....се отскубва от ръката ти....тръсва се в калта на шосето...и почва да се търкаля и рита с крака че иска да се върнете до коша за боклук!...Питам ви вие като сте толкова либерални и толкова ларш...как бихте постъпили с желанието и демонстрацията на 2 годишното дете?....Ще ви кажа аз какво направих....хванах я за ръката дигнах я и като я метнах ...не и дадох да стъпи на земята със шамари по дупето.....ще ми се тръшка и ще ми скимти и хленчи ...а аз понеже съм родител ще трябва да говоря и обяснявам кое е добро и кое зло....да да ама не!....Повече никога не захленчи, а само като я изгледах и се замисляше дали ще ми скимти или ще се опита да се тръшка по земята! Айде де....ще давам евала на келеша си...и то още от 2 годишно!!! Тая няма да стане...па ако ще и да съм най лошия родител!





си мисля, че има и други варианти преди шамарите.... дори и в моменти като този.
цитирай
25. ivana59 - Посягал е първобитният човек,
28.10.2013 15:26
защото не е познавал силата на словото. :) С децата постоянно трябва да се говори, за всичко.
цитирай
26. suny84 - Съгласна съм,
29.10.2013 09:56
с децата трябва да се говори постоянно и на различни теми.
цитирай
27. jivi93 - Почти останах без думи след тоя коментар
05.11.2013 14:24
nefertiti20 написа:
и голямата и малката съм ги шляпала рядко....обикновенно повишавам тон и те замръзват!...Но я ми кажете вие които сте абсолютно против боя...какво бихте направили в ситуация като...: преминавате оживен булевард....и бързате да пресечете пешеходната пътека, студено е...взели сте малкото от ясла...защото е на 2г и 8 месеца.....и малкото обаче видяло нещо в страни на пътя в коша за боклук и хленчи.....ти го държиш за ръката а то се дърпа, и казва искам да го взема...а то е в коша за боклук...от там се подава въпросния предмет...казал си това е мръсно и не се пипа...но малкото вагабонтче продължава да се опъва като магаре на лед , да хленчи и мрънка.....та на сред пешеходната пътека....се отскубва от ръката ти....тръсва се в калта на шосето...и почва да се търкаля и рита с крака че иска да се върнете до коша за боклук!...Питам ви вие като сте толкова либерални и толкова ларш...как бихте постъпили с желанието и демонстрацията на 2 годишното дете?....Ще ви кажа аз какво направих....хванах я за ръката дигнах я и като я метнах ...не и дадох да стъпи на земята със шамари по дупето.....ще ми се тръшка и ще ми скимти и хленчи ...а аз понеже съм родител ще трябва да говоря и обяснявам кое е добро и кое зло....да да ама не!....Повече никога не захленчи, а само като я изгледах и се замисляше дали ще ми скимти или ще се опита да се тръшка по земята! Айде де....ще давам евала на келеша си...и то още от 2 годишно!!! Тая няма да стане...па ако ще и да съм най лошия родител!

Моето дете е на 2 и 7 месеца и напълно мога да си представя ситуация в която докато вървим то да ме дърпа в друга посока щото си е харесало нещо. В такъв случай, аз го грабвам на ръце и му казвам, че там отсреща има същото и дори по-хубаво от това дето си е харесало. Любопитството му надделява и то бързо, бързо се отказва от намерението си. Този метод 100% предотвратява така характерното за тази възраст търкаляне по земята.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: suny84
Категория: Тя и той
Прочетен: 1451834
Постинги: 556
Коментари: 2209
Гласове: 6084
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930